انواع روشنایی تابلو چلنیوم

معرفی انواع روشنایی تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم جذابیت بسیار بالایی دارند و در شب‌ها می‌توانند توجه افرادی را که از کنارشان رد می‌شوند، به خود جلب کنند. تابلو حروف چلنیوم در بخش بیرونی ساختمان‌های تجاری و مؤسسه‌های دیگر نصب و استفاده می‌شوند تا اطلاعات مفیدی را در خصوص آن ساختمان‌ها انتقال دهند. ال ای دی نورپردازی قانع کننده ایی دارد یعنی به نوعی از همه جهات نیاز های یک تابلو چلنیوم را برای جلب توجه مخاطب تامین می نماید.تابلو سازی یکی از برجسته ترین انواع تبلیغات است که باعث می‌شود شما بعنوان یک موسسه، سازمان، شرکت و یا هر نهاد دیگری در دید عموم مردم باشید. در ادامه مقاله به بررسی و معرفی انواع روشنایی تابلو چلنیوم در تابلوسازی پاسارگاد می پردازیم.

درباره حروف چلنیوم

در حروف چلنیوم LED ها از ترانسفورماتور ولتاژ پایین یا منبع تغذیه استفاده می کنند. حفاظت از خطای اتصال به زمین اغلب با این نوع منبع تغذیه ضروری نیست.بنابراین این تکنولوژی روشنایی مزایای بسیاری دارد و به طور مداوم در حال تکامل است. آخرین نسل از ویژگی های زاویه دید گسترده تر است که اجازه می دهد مناطق بزرگ را با نمای بسیار جالب توجه پوشش دهد. همچنین نوع رنگبندی آن نیز قابل توجه است.

اکریلیک یا پلکسی یک ماده پلاستیکی شفاف است که برای جلوی حروف تابلو چلنیوم استفاده می شود. این مواد محکم شبیه به شیشه است اما قوی تر، سبک تر و مقاوم تر است.پلکسی یا اکریلیک یک انتخاب رنگ عالی برای سفارشی کردن ظاهر یک مجموعه تابلو حروف چلنیوم ارائه می دهد. پلکسی یک ماده طولانی مدت است و حتی در شرایط آب و هوایی سخت، ظاهر تمیز و روشن را حفظ می کند. یکی از مزایای این ابزار دامنه رنگی آن می باشد.

سبک چلنیوم جلو / عقب یک انتخاب عالی برای حضور نمادین برجسته و چشمگیر است. این روش برجستگی، بعدی به حروف میدهد که سبب جلب توجه می گردد. همانطور که از نامش بر می آید، حروف این سبک چلنیوم نور را از جلو و پشت پخش می کند.حروف تابلو چلنیوم در چندین نما و رنگ متنوع در بازار وجود دارند. جدیدترین کیفیت تابلوهای حروف چلنیوم در برابر آتش سوزی و قوس برداشتن مقاوم شده‌اند و می‌توانیم بگوییم که این اتفاقات مربوط به گذشته هستند و در تابلوهای حروف چلنیوم جدید اتفاق نمی‌افتند.

به طور کلی، موفقیت شرکت‌های تبلیغاتی و حرفه‌های تابلو سازی تا حد زیادی به نوآوری و استفاده از شیوه‌های نوآورانه بستگی دارد. کارگاه تابلو سازی پاسارگاد یکی از فعالان برجسته در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع تابلو چلنیوم و تابلو تبلیغاتی است. اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را با تابلو چلنیوم تبلیغ کنید، بهتر است با تولیدکنندگان مجرب و کارشناسان تابلوسازی پاسارگاد این زمینه مشورت کنید.

تابلو چلنیوم ساده

در ابتدای ورود حروف برجسته، استفاده از تابلو چلنیوم ساده رواج زیادی داشت. ظاهر این مدل تابلو، ساده است و حروف آن به راحتی خوانده می شود. طرح ساده را می توان با رنگهای مختلف پلکسی گلاس ساخت. لبه ی این تابلوها نیز می تواند به رنگهای مختلف باشد. برای ساختن تابلو چلنیوم ساده از ورق های PVC، پلکسی گلاس، لامپهای LED، لبه چلنیوم و منبع تغذیه استفاده می شود. قیمت ساخت و نصب نوع ساده، ارزان و منطقی است. لبه این حروف به رنگ نقره ای، مشکی یا طلایی است. از تابلو چلنیوم در اداره های خصوصی و دولتی و سازمانهای مردمی بیشتر استفاده می شود. معمولا این حروف برجسته روی زمینه ای از جنس کامپوزیت، چوب ترموود و یا نمای سنگی ساختمان نصب می شوند.

تابلو پلکسی دوبل

علت نام گذاری این مدل تابلو این است که می توان در هنگام ساخت آن از دو رنگ مختلف پلکسی گلاس استفاده کرد. تابلو پلکسی دوبل، ظاهر ساده ای دارد؛ اما زیبایی و جلب توجه آن بسیار بیشتر از تابلو ساده است؛ زیرا از رنگهای مختلف پلکسی گلاس در ساخت آن استفاده می شود. انتخاب رنگهای پلکسی گلاس و نحوه ساخت تابلوی پلکسی دوبل، توسط مشتری و طبق سلیقه او انجام می شود. برای ساخت حروف تابلوی چلنیوم، از دو یا چند رنگ متفاوت پلکسی گلاس، ورق های PVC، منبع تغذیه، لامپهای SMD و لبه ساده استفاده می شود. اگر انتخاب رنگ پلکسی گلاس را به درستی انجام دهید، تابلویی جذاب و بسیار زیبا تحویل خواهید گرفت. هزینه ساخت انواع تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، از هزینه ساخت حروف با یک لایه پلکسی بیشتر است.

تابلو چلنیوم RGB

RGB مخفف سه واژه Red، Green و Blue است. همانطور که می دانید، قرمز، سبز و آبی، سه رنگ اصلی در دنیای رنگ های گرافیکی به شمار می روند. علت نام گذاری این تابلوها به این دلیل است که برای ساخت آنها از لامپ های SMD مدل RGB استفاده می شود. لامپ های SMD مدل RGB تنها به رنگهای سفید یا زرد نیستند؛ بلکه می توانند به رنگهای مختلفی از قبیل آبی، سبز، قرمز، بنفش و… دربیاید. زیبایی و جذابیت انواع تابلو چلنیوم RGB زیاد است و می تواند رنگ مختلف را از خود به نمایش بگذارد. برای ساخت تابلوچلنیوم RGB از لبه چلنیوم، لامپ های SMD مدل RGB، پلکسی گلاس سفید، ورق های PVC، منبع تغذیه، کنترل کننده و مموری استفاده می شود.نحوه نورپردازی این SMD ها قابل برنامه ریزی است . متخصصان این حوزه میتوانند هزاران برنامه نورپردازی طراحی کنند و داخل یک مموری یا حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنند تا روی تابلو به نمایش دربیاید. دلیل استفاده از پلکسی گلاس سفید این است که رنگ و نورپردازی لامپهای SMD بیشتر و بهتر دیده شوند. از حروف برجسته RGB در مواردی که نیاز به جلب توجه و نشان دادن تمایز دارید استفاده کنید.

تابلو فول کالر

پس از تولید تابلو RGB، تابلو سازان به این فکر افتادند که انواع تابلو چلنیوم فول کالر را هم روانه بازار تابلوسازی کنند و موفق به این کار نیز شدند. تابلو چلنیوم فول کالر می تواند میلیون رنگ مختلف را نمایش دهد. این نوع از تابلو، بسیار زیبا و چشم نواز است. لامپهای به کار رفته در این مدل تابلوها، لامپهایSMD مدل Full Color (فول کالر) هستند. برای ساختن این تابلو از لبه چلنیوم، پلکسی گلاس سفید، ریموت کنترلر مخصوص، منبع تغذیه، ورق های PVC و لامپهای SMD مدل Full Color استفاده می شود. هزینه ساخت تابلو فول کالر از دیگر مدلها بالاتر است؛ اما زیبایی و جذابیت آن نیز بسیار زیاد است.

تابلو چلنیوم پانچ یا الماسی

وقتی از تابلو چلنیوم پانچ پرده برداری شد، مردم با معنای یک تابلوی تبلیغاتی فوق العاده جذاب و خاص آشنا شدند. این تابلوها با ظرافت و دقت خاصی ساخته شده اند. برای ساخت انواع تابلو چلنیوم پانچ، اشکال مختلفی از جمله ستاره، دایره، مربع و… را روی پلکسی گلاس ایجاد می کنند. ایجاد این اشکال توسط دستگاه لیزر انجام می شود. بعد از به وجود آمدن این اشکال روی ورقه های پلکسی گلاس، روشنایی تابلو چلنیوم، نور لامپ SMD موقع عبور از این اشکال شکسته می شود و نمایی زیبا و چشم نواز را به وجود می آورد. تابلو پانچی به نامهای دیگری از قبیل تابلو الماسی، تابلو نگینی، تابلو ستاره ای و… نیز می شناسند. هنگام عبور نور از سطح تابلو، گویی روی حروف برجسته، الماس یا نگینهای درخشان به کار رفته است و به همین دلیل، این تابلوها به تابلوهای الماسی یا نگینی مشهور شده اند.

تابلو لبه پانچ

لبه این حروف ها طرح دار است؛ در نتیجه نور از کناره ها و لبه تابلو به بیرون می تابد. نور و جلوه این تابلوها بسیار زیاد است و جذابیت بالایی دارند. انواع تابلو چلنیوم با لبه های پانچی، معمولا در رنگهای نقره ای و طلایی تولید می شود. این تابلو با طرح های مختلفی موجود است؛ مانند: چلنیوم پانچ، چلنیوم ساید، سوپر ساید، پانچ طرح گل، پانچ طرح آجری و…

تابلو چلنیوم کریستال

برای ساخت تابلو کریستالی، از حروف برجسته جدید استفاده می شود. این حروف برجسته با استفاده از پلکسی گلاس شیشه ای و دانه های کریستال ساخته می شود؛ در نتیجه، انگار که روی این محصول ، اکلیل یا کریستال ریز پاشیده شده است. برای ساخت تابلو کریستالی از لبه چلنیوم، پلکسی گلاس شیشه ای پوشیده شده با دانه های کریستال، ریموت کنترلر مخصوص، منبع تغذیه، ورق های PVC و لامپهای SMD استفاده می شود. لامپهای SMD به کار رفته در ساخت تابلو کریستال هم می تواند تک رنگ باشد . هم می تواند چند رنگ باشد. تابلو چلنیوم کریستال، در جلب توجه افراد قدرت بالایی دارد.

برای ساختن تابلو مغازه می توان از انواع مصالح و انواع طرحها استفاده کرد. تابلوسازان حرفه ای می توانند با ترکیب روشها و اصول مهم در ساختن تابلو حروف برجسته، نمایی زیبا و خاص درست کنند. به شما توصیه می کنیم که ساخت تابلو برجسته مغازه خود را به تابلوسازی پاسارگاد بسپارید. کارگاه تابلو سازی پاسارگاد، سالها سابقه و تجربه کار در زمینه ساخت انواع تابلوها را دارد و شما می توانید ساخت تابلو چلنیوم دلخواه خود را به این شرکت باتجربه بسپارید.

 سبک های جدید تابلوسازی

  • چنلیوم ساده استیل خشدار طلایی
  • چنلیوم پانچی و اینه ای استیل خشدار نقره ای
  • حروف استیل ساده و رینگی استیل رینگی دولبه
  • حروف فلزی لترلایت (لاس وگاسی) استیل رینگی کریستال
  • حروف وکیوم دوبعدی و سه بعدی استیل رینگی وکیوم
  • حروف پلاستیک لبه هندی استیل رینگی پلاست
  • حروف پلاستیک لبه سوئدی استیل پلاست
  • حروف کریستالی رنگی مسی برنجی و فلزی
  • استیل طلایی پلاستیک و لبه هندی
  • استیل سیلور حروف وکیوم پلاستیک
  • حروف چنلیوم استیل خشدار طلایی

تابلو چلنیوم چشم اندازی عالی برای تابلو مغازه شما فراهم میکند. در مقایسه با تابلو های لایت باکس یا پلکسی، چلنیوم انعطاف پذیری بیشتری در طراحی ارائه می دهد و ظاهر بسیار چشمگیرتری داراست. چشم نوازی تابلو چلنیوم مغازه تابلو چلنیوم، به دلیل  فضای نامحدود فونت های موجود در آن است. ساخت منحصر به فرد در حروف چلنیوم، امکان استفاده از آنها را از فرمت تابلوهای سنتی گسترش می دهد که شامل جعبه ها و قاب ها، آرم ها و حتی تصاویر می شود.

شخصی سازی فونت و رنگ یکی از مزایای استفاده از حروف تابلو چلنیوم برای ترویج کسب و کار یا سازمان شما یا فروشگاه شما می باشد. محصولات تابلوسازی در ساختمان های اداری، مراکز خرید و خرده فروشی، رستوران ها، بانک ها و بسیاری از انواع دیگر کسب و کار و موسسات ظاهر شده اند و به علت زیبایی ظاهری و جلب نظر مخاطب در راس صنعت تابلو سازی مدرن قرار دارند.

نمای مغازه تابلو چلنیوم یک انتخاب محبوب برای همگان است. حروف چلنیوم با نور SMD، معمولا در مراکز خرده فروشی و مراکز خرید در فضای باز یافت می شوند. هر حرف از پانل کامپوزیت آلومینیومی ACP پایدار و جانبی ساخته شده از کویل های کانال آلومینیومی پیش ساخته است که معمولا از داخل رنگ سفید و در بیرون در رنگ های مختلف حروف موجود است. هر حرف به تنهایی به واسطه لامپهای LED و SMD یا لوله های نئون روشن می شود و یک ورق پلکسی شفاف در مقابل حروف نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که نور درخشان در سطح جلویی آن قرار دارد. طیف گسترده ای از رنگ ها می تواند با استفاده از یکی از رنگ های پلکسی شفاف موجود و یا با استفاده از یک پوشش ورقه ای شفاف بر روی سطح پلکسی سفید تولید شود.

تابلو چلنیوم با روشنایی Halo

تابلو چلنیوم با روشنایی Halo به عنوان حروف معکوس شناخته می شوند، اغلب هنگامی استفاده می شود که یک نگاه دقیق را بخواهد به خود جلب کند. تابلو چلنیوم خطی Halo معمولا با اسپلرها نصب می شوند تا شکاف بین عقب حروف و دیوار و یا دیگر سطح نصب را حفظ کنند تا اجازه دهند که نور از طریق پشت حرف ها خارج شوند و از دیوار منعکس شوند. ساخت تابلو چلنیوم با این روش دارای زیبایی چشمگیری است که این کار با ساخت حروف با سمت جلو به سمت عقب انجام می شود، از این رو نام آن تابلو چلنیوم معکوس است.

نمونه طرح تابلو مغازه و پروژه های اجرا شده ما را در منوی پروژه های تابلوسازی ببینید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد