چلنیوم چیست و استفاده از آن در تابلوسازی

چلنیوم چیست و مزایای استفاده از آن در تابلوسازی

چلنیوم فلزی نرم و براق است که شباهت زیادی به استیل دارد. در ساختار چلنیوم که بعضی به آن چنلیوم هم می گویند از آلومینیوم نیز به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و شرایط محیط بیرونی استفاده شده است، چلنیوم از دو متریال فلزی و پلاستیکی ساخته می شود. قسمت پلاستیکی آن را اکریلیک یا پلکسی میگویند که با ضخامت های مختلف ۳، ۵، ۶ میلیمتر و رنگ های متنوع در بازار موجود است. قسمت فلزی چلنیوم از جنس آلومینیوم بوده که طی فراوری های گوناگون ظاهری همانند استیل پیدا می کند. دارای وزن کم و مقاومت بالا بوده و در برابر گرما، سرما، رطوبت و خشکی هوا مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ و تغییر شکل نمی گردد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ببرسی کنیم که چلنیوم چیست و مزایای استفاده آن در تابلوسازی چه مواردی هستند.

بهترین لبه چلنیوم چیست

بهترین کیفیت لبه متعلق به شرکت mci اسپانیا به نام آلوراپید بوده و بعد از آن آلوباند تایوان جز کیفیت های مرغوب محسوب می شود. چلنیوم های اصل، لبه های ضخیم تری نسبت به نوع چینی خود دارند که سبب استحکام و مقاومت بیشتر آن شده است. عرض بدنه لبه در اندازه های ۵، ۷، ۹، ۱۱ ساتیمتر می باشد که بیشتر عرض ۹ میلیمتر برای ساخت تابلو چلنیوم استفاده می شود. رنگ های سفید، مشکی، قرمز، آبی، سبز، برنز، نقره ای، آینه طلایی و کروم تولید می شود. رنگ های روشن مانند نقره ای و طلایی آنودایز شده و با فیلم پلاستیکی محافظت می شود.

برای روشنایی تابلو چلنیوم، لامپ های smd بر روی کل صفحه pvc نصب شده، این صفحه pvc در داخل کانال حروف قرار داده می شود و در انتها تمام سیم های خروجی از حروف به ترانس منبع تغذیه وصل می گردند. برای تنوع رنگی در تابلو از smd های RGB استفاده می شود. ماهیت انعطاف پذیری لبه به تابلوساز کمک می کند تا بتواند به راحتی حروف های با زاویه های بسیار تند مانند حروف عربی و چینی را بسازد. در کارگاه تابلو سازی پاسارگاد ساخت تابلو چلنیوم ستاره ای ، چلنیوم پانچ، چلنیوم ساید لایت، چلنیوم سوپر ساید لایت و چلنیوم الماسی ، چلنیوم لتر مکس انجام می پذیرد.

تابلو های تبلیغاتی با روش های مختلفی طراحی و تولید می شوند. یکی از روش های ساخت این تابلو ها استفاده از حروف چلنیوم است. این حروف بر روی هر نمایی از تابلو نصب شوند، جلوه ای خاص به ان می بخشند. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. طراحی و نصب آنها آسان بوده و جلوه ای خاص دارند.

تابلوها در اصل یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین صحنه ها در شهرهای بزرگ به شمار می روند. مخصوصا در شب های تاریک، نورهایی که از این تابلو ها بر خیابان ساطع می شود، فوق العاده دیدنی است. چلنیوم یکی از محبوب ترین حروفی است که تابلو سازها برای ساخت تابلو مغازه از آن استفاده می کنند.

باید بگوییم ساخت تابلو به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد. اولین بار کشوری اسپانیایی اقدام به ساخت تابلوهایی با حروف چلنیوم نمود. این تابلو ها با فلز های آلومینیوم تولید و ساخته می شوند. باید بگوییم در بیشتر کشورهای اروپایی این حروف با نام چنلیوم شناخته می شوند.

باید بگوییم این حروف از کلمه channelium برگرفته شده اند. اما در میان مردم این کلمه به صورت عامیانه چلنیوم شناخته می شود. ما نیز تابع زبان عامیانه بوده و از همین کلمه استفاده می کنیم. این شرکت اسپانیایی، هنوز هم در ساخت و طراحی این حروف پیشگام است.

اما متاسفانه به دلیل این که حروف چلنیوم ساخته شده توسط شرکت های اسپانیایی از قیمت بالایی برخوردار هستند، منجر شده است تا هر کسی قادر نباشد از این حروف بر روی تابلو مغازه استفاده کند. به همین دلیل به حروف چینی آن بسنده می کنند.

ویژگی های حروف چلنیوم در ساخت تابلو چیست

تابلوهایی که با این حروف طراحی و ساخته می شوند، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. زیرا تابلو های مغازه باید دارای جذابیت باشند. می توانیم بگوییم حروف چلنیوم به اندازه کافی از جذابیت برخوردار هستند. زیرا تنوع رنگی این حروف منجر شده است، تا هر نوع تابلوی تبلیغاتی مغازه قابل ساخت باشد.

علاوه بر آن باید بگوییم استفاده از این حروف به تابلو سازها کمک می کند تا به شکلی زیبا و رویایی اقدام به نورپردازی تابلو فروشگاه نمایند. زیرا حروف چلنیوم دارای قابلیت نورپردازی فوق العاده ای هستند. یکی دیگر از جذابیت هایی که میتوانیم در مورد این حروف بیان نماییم، استفاده از آنها بر روی ورقه های کامپوزیت است.

می دانیم که ورقه های کامپوزیت به تنهایی دارای جذابیت بی نظیری هستند، حال تصور کنید یک تابلو ساز تابلویی تلفیقی از این دو را طراحی و تولید نماید. بی تردید جلوه خاصی به حروف چلنیوم خواهد داد. این حروف از نسل جدید تابلو های فروشگاه در دنیا به شمار می روند. به همین دلیل موفق شده اند از محبوبیت بالایی برخوردار شوند.

برای ساخت تابلو هایی با حروف چلنیوم باید بسیار حساس عمل نمود. زیرا این حروف ظرافت بالایی دارند و از حساسیت زیادی نیز برخوردار می باشند. معمولا برای نورپردازی این حروف از لامپ های اس ام دی، یا ال ای دی استفاده می شود.

زیرا این دسته از لامپ ها را می توانیم به عنوان مقرون به صرفه ترین لامپ ها برای تابلو سازی به شمار آوریم. می دانیم که این مسئله می تواند هزینه تابلوسازی را کاهش دهد. استفاده از لامپ های گران قیمت برای حروف چلنیوم مسلما خواسته هر کسی نمی باشد.

از این رو هر کس به دنبال کاهش هزینه های خود می باشد. پس استفاده از این لامپ ها کمک می کند تا هزینه ساخت تابلو های تبلیغاتی کمتر شود و بازدهی بالاتری نیز داشته باشد.

انواع تابلو های ساخته شده با حروف چلنیوم

اگر بخواهیم تابلو های چلنیوم که با این حروف طراحی و تولید می شوند را دسته بندی نماییم، باید بگوییم انواع مختلفی از این تابلو ها طراحی و تولید می شوند. تابلو های کریستالی یا کهکشانی، تابلو های طلایی، تابلو های الماسی، تابلو های استیل، همگی از با حروف چلنیوم قابل طراحی و ساخت هستند.

روش های تولید هر یک از این تابلو ها متفاوت می باشد. اما مهمترین نکته اشتراک این تابلو های مغازه ، استفاده از حروف چلنیوم است. برخی از این حروف نیز بر روی ورقه های کامپوزیت نصب می شوند، که به تابلو های کامپوزیت شهرت دارند.

تابلو چلنیوم کریستالی یا کهکشانی در اصل نوعی از تابلو های خاص به شمار می روند. این تابلو ها شبیه به اجسامی هستند که درون آنها را خرده شیشه ها پر کرده اند. به همین دلیل از درخشندگی فوق العاده ای برخوردار هستند.

زیبایی این دسته از تابلو ها منجر شده است تا طرفداران بسیاری بدست آورند. حتما در سر در مغازه های متعددی این نوع از تابلو ها را مشاهده نموده اید. زیرا جلوه خاص و ویژه ای دارند. به همین دلیل می توان از هر مسافتی تابلو های چلنیوم کریستالی را تشخیص داد.

این تابلو ها به دلیل درخشندگی فوق العاده ای که در تاریکی دارند، به تابلو های کهکشانی نیز شهرت یافته اند. در تاریخی می توان به راحتی آنها را تشخیص داد. نوع دیگری از تابلو های چلنیوم نیز، تابلو های چلنیوم طلایی هستند.

این تابلو ها در اصل از حروف طلایی استفاده نمی کنند، بلکه رنگی طلایی دارند. به همین دلیل به تابلو های طلایی مشهور هستند. جذابیت و زیبایی این تابلو مغازه به دلیل استفاده از نوار های طلایی در کناره های حروف چلنیوم است.

این خط های نوری، نور را از خود عبور می دهند از این رو جاذبه خاصی به تابلو مغازه داده اند. باید بگوییم ساخت ای دسته از تابلوها بسیار آسان است. زیرا چلنیوم های طلایی دارای لبه هایی نرم و حالت پذیر می باشند. این مسئله منجر شده است تا تابلو سازی با ظرافت بالاتری طراحی و اجرا شوند.

مزایای استفاده از حروف چلنیوم channelium برای ساخت تابلو چیست

باید بگوییم تابلوهایی که با حروف چلنیوم طراحی و ساخته می شوند، دارای مزایای بسیاری هستند. این حروف دارای روکش های نایلونی هستند که تا زمانی که از آنها استفاده نشده است، نباید این روکش ها را از روی حروف جدا نمود.

این روکش ها در اصل به منظور جلوگیری از خش و خط بر روی حروف چلنیوم کشیده می شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که نباید این روکش ها توسط هر کسی از روی حروف جدا شود. باید حتما برای جدا سازی این روکش ها به تابلو سازی ماهر مراجعه نمود.

اگر روکش های نایلونی حروف چلنیوم با نور خورشید برخورد کنند، دیگر نمی توان آنها را به راحتی از روی حروف جدا سازی نمود. پس حتما به این مسئله توجه داشته باشید که حروف را مقابل نور خورشید قرار ندهید. پس از این که روکش را از روی حروف جدا کردید، می توانید آنها را در برابر نور خورشید قرار دهید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از حروف چلنیوم نوار اسفنجی است که در اطراف این حروف نصب شده است. این نوارهای اسفنجی اجازه نمی دهند تا گرد و غبار و یا هرگونه آلودگی و یا آب وارد حروف شود. به همین دلیل می توان از این حروف در هر شهری با هر آب و هوایی استفاده نمود.

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد