طراحی تابلو مغازه و سبک های مختلف تابلوسازی

سبک های مختلف تابلوسازی

یکی از نمونه های بارز در تابلوهای تبلیغاتی، تابلو هایی هستند که برای سردر مغازه ها طراحی می شوند. این تابلو ها همچون هویت مغازه ها به شمار می روند. از این رو طراحی تابلو مغازه بسیار اهمیت دارد. حتما توجه داشته اید انسان هایی که ظاهری شیک و زیبا دارند، بیشتر جلب توجه می کنند.

تابلو های مغازه نیز همچون انسانی است که باید خود را به زیباترین و شیک ترین شکل ممکن معرفی کند. از این رو طراحی تابلو مغازه باید بسیار زیبا و خاص صورت پذیرد. هر چقدر تابلوهایی که بر سردر مغازه ها نصب میشوند شیک تر و خاص تر باشند، افراد بیشتری مایل به بازدید از داخل مغازه می شوند.

شما از طریق نوع طراحی تابلو مغازه حتی می توانید ظرافت و حساسیت شرکت سازنده تابلو تبلیغاتی را نیز مشاهده نمایید. این که یک طراحی از چه ویژگی ها و زیبایی هایی برخوردار است، نیاز به مهارت و تجربه چندین ساله دارد.

طراحی تابلو مغازه می تواند بیش از ۸۰ درصد اهمیت را در تبلیغات مغازه شما بر عهده داشته باشد. از این رو اگر زمانی تصمیم به انتخاب و سفارش تابلو مغازه نمودید بهتر است حتما از شرکت هایی که دارای طراحان با تجربه و خلاق هستند استفاده کنید.

طراحی تابلو مغازه چگونه باید انجام شود؟

این سوالی است که ممکن است بارها با ان روبرو شویم. مشتری های زیادی هستند که به دنبال کشف پاسخ این سوال به سراغ تابلو سازی های بسیاری می روند. اما باید بگوییم با کمی تفکر می توانیم به این سوال پاسخ دهیم. زیرا طراحی تابلو مغازه همچون دیگر طراحی ها، نوعی هنر است.

از روزی که صنعت تابلو سازی آغاز به فعالیت نمود، افراد به دنبال این بودند که از طرح های خاص و منحصر به فردی برای تابلو های تبلیغاتی مغازه خود استفاده کنند. این مسئله منجر شد تا به دنبال تمرین در زمینه طراحی بروند. برخی در راه آموزش طراحی تابلو مغازه به صنعت های دیگری روی اوردند، مثلا برخی معمار شدند، برخی مجسمه ساز و برخی نقاش.

زیرا تمامی این هنرها در یک راستا قرار دارند. اما باید بگوییم طراحی تابلو مغازه نیاز به حساسیت و مهارت بالا دارد. زیا با طراحی و نصب این تابلو ها می توان به کسب و کار رونق بسیاری بخشید. از این رو لازم است خلاقیت و مهارت توامان در طراحی تابلو های مغازه به کار گرفته شود.

بخش های مختلف در طراحی تابلو های مغازه

طراحی تابلو مغازه در اصل از دو بخش تشکیل می شود که هر کدام از این بخش ها نیاز به اطلاعات دارند. تا یک تابلو ساز قادر باشد اقدام به ساخت و طراحی تابلو نماید.

اولین بخش در طراحی تابلو های تبلیغاتی، طراحی حروف و عناوین تابلو های مغازه است. این مرحله را اصولا گرافیست ها به صورت تایپو گرافی انجام داده و به تابلو سازی ها ارائه می کنند. از طرف دیگر برخی از تابلو سازی ها برای طراحی تابلو مغازه از نمونه فونت های آماده برای طراحی حروف این تابلو ها استفاده می کنند.

باید بگوییم طراحی لوگو نیز مربوط به این مرحله از تابلو سازی به شمار می رود. می دانیم که لوگو ها در اصل هویت مغازه ها به شمار می روند. استفاده از لوگو ها در طراحی تابلو مغازه می تواند به کسب و کار و رونق آن نیز کمک شایانی نماید.

این لوگوها یا به صورت یکپارچه و یا به صورت خط داستانی بر روی تابلو های مغازه طراحی و اجرا می شوند. با این روش حتی برخی شرکت ها و فروشگاه ها نام برند خود را نیز مشخص و معرفی می کنند. پس برای طراحی تابلو مغازه باید به انتخاب عنوان دقت بسیاری نماییم.

دومین بخش در طراحی تابلو مغازه، طراحی پس زمینه تابلو است. پس زمینه ها در اصل نمای تابلو های تبلیغاتی به شمار می روند. این مرحله از سختی زیادی برخوردار نیست. چون اصولا برای نمای تابلو ها از ورق های سنگ، کامپوزیت، آجر یا ترموود استفاده می شود.

اصولا طراحی بر روی نماهای این چنین بسیار ساده و اسان است. زیرا یک تابلو ساز ماهر می داند باید در طراحی تابلو مغازه بر روی زمینه ترموود از چه نوع طرح هایی استفاده کند. از این رو این مسئله تا حدودی کار تابلو سازی ها را آسان نموده است.

سبک های مختلف برای طراحی تابلو های مغازه

تمامی تابلو های مغازه ای که طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سبک های متعددی هستند. برخی از این سبک ها را می توانیم بیان نماییم. سبک مینیمال، سبک سنتی، سبک لاس وگاسی و سبک فانتزی از جمله این سبک های طراحی تابلو مغازه به شمار می روند.

سبک مینیمال برای طراحی تابلوهای مغازه

این سبک طراحی تابلو در اصل نوعی ساده و خالص برای طراحی تابلو به شمار می رود. اصولا می توانید در طراحی تابلو مغازه به سبک مینیمال با شکل تایپو گرافی تابلو ها روبه رو شوید. آن هم در ابعاد بزرگ، که بتوان بر سردر مغازه نصب نمود.

در این طراحی حتی پشت زمینه تابلو های نیز به صورت کاملا ساده و به شکل تناسبی ساخته می شوند. می توانیم بگوییم در طراحی تابلو مغازه به سبک مینیمال اصولا ار رنگ بندی های زیادی استفاده نمی شود. ساده بودن و یک رنگ بودن از مزایای این سبک طراحی به شمار می رود.

سبک سنتی برای طراحی تابلو

این سبک طراحی تابلو مغازه همانطور که از نامش مشخص است، بیشتر به سبک سنتی است. با خط های نستعلیق یا نستعلیق شکسته. بیشتر توسط متریال های سنتی و طبیعی این تابلو ها طراحی می شوند. مثلا برای زمینه این دست تابلو ها اصولا از استیل یا آجر استفاده می شود.

می توانیم بگوییم طراحی تابلو مغازه به سبک سنتی از زیبایی خاصی برخوردار هستند. درست است ک نام این سبک طراحی سنتی است، اما این مسئله دلیل بر قدیمی بودن آن نمی باشد. در اصل باید بگوییم در این سبک طراحی به نوعی مدرنیته و سنت با یکدیگر تلفیق می یابند.

شرکت تابلو سازی پاسارگاد بهترین طراحی های خود را در این زمینه ارائه نموده است. تابلو سازهای خلاق با مهارت بالا در این شرکت، طراحی های ناب و خاصی را به سبک سنتی به مشتری ارائه نموده اند.

 

سبک لاس وگاسی در طراحی تابلو مغازه

این طرح را بیشتر افرادی انتخاب می کنند که از زرق و برق و تزئینات لذت می برند. زیرا این طرح تابلو ها بسیار جذاب و پر نور هستند. حتما در شهر بازی های کشورهای اروپایی با این سبک تابلو ها روبرو شده اید. طراحی تابلو مغازه به سبک وگاسی جاذبه بالایی دارند.

از این رو برای مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این تابلو ها اصولا دارای قطر قلم بالایی می باشند. زیرا برای نورپردازی در حروف تابلو های وگاسی نیاز به فضای زیادی است. طراحی تابلو مغازه زیبا و آسان است. از این رو از محبوبیت نیز برخوردار می باشند.

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد