بررسی قیمت تابلو چلنیوم

بررسی قیمت تابلو چلنیوم

برای هرکاری از شیوه ها و وسایل مختلفی استفاده می شود . بیشتر شرکت ها ، فروشگاه ها و هر آن چه که نیازمند تبلیغات گسترده باشند، برای تبلیغ کار خود از تابلو مخصوص این کار یعنی تابلو چلنیوم استفاده می کنند . در ساخت این نوع تابلوها از حروف های برجسته معمولا استفاده می گردد و به طور کلی تابلو چلنیوم از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن تابلو کامپوزیت و بخش دیگر آن حروف برجسته چلنیوم می باشد . برای نمایش بهتر حروف چلنیوم بر روی تابلوها ، معمولا از لامپ های ال ای دی استفاده می گردد . در ترکیب ساخت تابلو چلنیوم از فلزات سبکی مانند استیل و آلومینیوم استفاده می گردد ، زیرا این فلزات دچار تغییر رنگ ، زنگ زدگی و جذب گرد و خاک به خود نمی شوند و عمر طولانی تری نسبت به بقیه فلزات دیگر دارند. در این مقاله قصد داریم قیمت تابلو چلنیوم و عوامل تاثیرگذار بر روی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بخش های مختلف تابلو چلنیوم

لبه تابلو چلنیوم

هر تابلو چلنیوم دارای یک لبه می باشد که عمق هر لبه بین هفت تا یازده سانتیمتر می باشد . همچنین بر روی لبه هر تابلو نوار و لایه ای اسفنجی وجود دارد که مانع ورود آب و گرد و غبار به داخل تابلوچلنیوم و حروف برجسته می شود. البته نوع جدیدی از این نوع تابلوها که امروزه طراحی می شود ، دارای لبه یک سانتیمتری می باشد .

طلق پلکسی

این طلق وظیفه ای که بر عهده دارد این است که نور ال ای دی را در داخل حروف پخش نماید و باعث ایجاد روشنایی گردد .

لامپ اس ام دی

از این نوع لامپ معمولا در داخل حروف برجسته به کار می رود تا روشنایی تابلو چلنیوم را تامین کند.

ورق پی وی سی

این نوع ورقه را به عنوان یک سطح برای نصب لامپ های اس ام دی در تابلو چلنیوم استفاده می کنند .

اگر به دنبال تابلوسازی حرفه ای برای ساخت تابلو مغازه خود هستید پیشنهاد میکنم این مطلب را بخوانید: مهارت های خاصی که یک تابلوساز باید داشته باشد

جهت آشنایی با طراحی تابلو مغازه و سبک های مختلف تابلوسازی این مطلب را بخوانید: طراحی تابلو مغازه و سبک های مختلف تابلوسازی

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

برای ساخت تابلو چلنیوم مراحلی طی می گردد که این مراحل به شرح زیر می باشند :

ابتدا برای تابلو چلنیوم یک دور فلزی ایجاد می گردد و حروفی که قرار است به صورت برجسته بر روی تابلو نصب گردند ، ابتدا در برنامه مخصوص به خود که کرل دراو نام دارد ، طراحی می گردند ، سپس حروف طراحی شده به کمک اشعه های لیزر بر روی یک ورقه از جنس پلکسی گلس نصب می شوند ، بعد از این کار لبه چلنیوم نیز بر روی صفحه پلکسی گلس چسبانده می شود .

بیشتر طراحی ها در ساخت تابلو چلنیوم به کمک برنامه های کامپیوتری انجام می گیرد . بعد از انجام مراحل ذکر شده می بایست لبه های حروف و چلنیوم را به صفحه پلکسی گلس بچسبانند که برای این کار معمولا از چسب مخصوص به این کار و اسپری استفاده می گردد . پس از این که حروف چلنیوم ساخته شد ، به سراغ ورقه های پی وی سی برای زیر سازی تابلو چلنیوم می روند چرا که این ورقه قابلیت این را دارند که حروف ساخته شده چلنیوم بر روی آن ها نصب گردد و معمولا برای این کار حروف ساخته شده از جنس چلنیوم بر روی ورقه های پی وی سی قرار می گیرد و به اندازه حروف برش داده می شود . بعد از این مراحل برای نصب سیستم روشنایی در داخل حروف از لامپ های اس ام دی استفاده می گردد که هم نور زیادی ایجاد می نمایند و هم طول عمر بیشتری دارند و در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند.

نکاتی که باید در ساخت تابلو چلنیوم در نظر گرفت

تابلو چلنیوم دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی نسبت به دیگر تابلو مغازه می باشد که از جمله این ویژگی ها می توان موارد زیر را ذکر نمود:

  1.  گسترده شدن استفاده از تابلو چلنیوم نسبت به دیگر تابلوهای تبلیغاتی
  2.  بیشتر بودن تنوع رنگ ها و اندازه ها در این نوع تابلوها
  3.  بالا بودن کیفیت تابلو چلنیوم
  4.  مقاوم بودن تابلو چلنیوم در برابر گرما ، سرما ، نفوذ آب و گرد و خاک
  5.  وجود لبه اسفنجی در تابلو چلنیوم برای جلوگیری از هرگونه ورود گرد و خاک و آب
  6.  وجود یک روکش از جنس نایلون بر روی حروف برجسته چلنیوم برای جلوگیری از هر گونه خط و خش بر روی تابلو و حروف آن .
  7.  از جمله موارد تنوع تابلو چلنیوم نسبت به دیگر تابلوهای تبلیغاتی ، این است که این تابلو در رنگ های مختلف جیوه ای ، طلایی و مشکی عرضه می گردد .

عوامل موثر بر قیمت چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم بر مبنای متراژ رول و ضخامت لبه ها، شرکت تولید کننده و رنگ بندی آن متفاوت است، این محصول در ضخامت های ۳،۴،۵ میلیمتری و رول های ۳۰ و ۵۰ متری موجود است. علاوه بر این، کیفیت بالای محصولات شرکت آلوراپید اسپانیا، علت ۳ برابر بودن قیمت آن به نسبت محصولات مشابه است. در میان رنگ های موجود در این محصول نیز، رنگ نقره ای، ارزانترین و رنگ طلایی دارای بالاترین قیمت می باشد.

قیمت چلنیوم

چلنیوم قیمت های مختلفی در بازار جهانی دارد. چلنیوم تولیدی شرکت آلوراپید اسپانیا به دلیل نوع لبه که ویژگی های منحصر به فردی دارد قیمتی بیشتر از سایر تولید کنندگان را دارا می باشد. در ساخت تابلو چلنیوم نوع لبه بسیار حائز اهمیت می باشد. برای حروف های با قطر قلم بالا باید از لبه ۵ دهم ۱۱ سانتی و سفت استفاده کرد و برای حروف های با قطر قلم پایین از لبه ۳ دهم ۷ سانتی، در حال حاضر لبه آلوراپید قیمتی در حدود ۹۵۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان در بازار دارد و لبه های چینی و تایوانی از ۲۳۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰ تومان می باشند.

در حال حاضر به دلیل نوسانات ارزی در کشور و وجود مشکلات ورود کالا به داخل قیمت ها در حال عوض شدن می باشد و نمی توان قیمت دقیقی برای تابلو ها در داخل سایت به مشتریان اعلام کرد. تا زمان ثبات قیمت ارز مشتریان گرامی میتوانند برای دریافت قیمت انواع تابلو با کارشناسان شرکت تماس گرفته و قیمت روز هر تابلو را مطلع شوند.

نگاهی کلی به قیمت تابلو چلنیوم

مؤلفه های بسیار زیادی در قیمت تابلو چلنیوم تاثیر گذار می باشد. محل نصب و ارتفاع آن، اس ام دی بکار رفته در داخل حروف، مارک مورد استفاده برای لبه چلنیوم، نوع پلکسی رویه استفاده شده در ساختار تابلو چلنیوم و قطر قلم تابلو، از جمله این مؤلفه ها محسوب می شود. همچنین انتخاب و نظر مشتریان نیز در قیمت تابلو چلنیوم بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. شایان ذکر است که قطر این مدل تابلو تا حدود دوازده سانتیمتر استاندارد بوده و با قیمت اصلی اعلام می شود. در صورت افزایش هر چهار سانتیمتر به رویه حروف چلنیوم، به قیمت اصلی حدود ۲۵ هزار تومان افزوده می گردد. شرکت تابلو سازی پاسارگاد برای قیمت تابلو چلنیوم سه تعرفه در نظر گرفته است. در ادامه تعرفه های در نظر گرفته شده برای این نوع تابلو را برای آشنایی بیشتر با قیمت تابلو چلنیوم عنوان می نمائیم.

  •  چلنیوم با لبه تایوانی ۵ دهم، SMD برند پرمیوم کره لنزدار با سوکت فابریکی و لومن بالا، دارای پنج سال گارانتی و پلکسی سامپکس تایوانی هر متر محیط ۱۹۹۰۰۰ تومان.
  • تابلو چلنیوم با لبه تایوانی ۵ دهم SMD رند کروز کره ای اینجکشن لنزدار ، دارای دو سال گارانتی و پلکسی ییرلانگ تایوان هر متر محیط ۱۷۵۰۰۰ تومان.
  • چلنیوم با لبه ۴ دهم چینی درجه یک با SMD رزینی برند لایت ساده تایوانی، دارای یک سال گارانتی و پلکسی چوچن تایوانی هر متر محیط ۱۶۰۰۰۰ تومان.

 

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد