ساخت و نصب تابلو پلکسی

ساخت و نصب تابلو پلکسی

تابلو پلکسی یا نئون پلاستیک، یک انتخاب مناسب و مثمر ثمر به عنوان یک تابلو پر نور و جذاب محسوب می شود. همچنین در این زمینه تابلوهای پی وی سی و تهیه شده از اکریلیک را نیز می توان عنوان کرد. متریال استفاده شده در تابلو نئون پلاستیک از عمر طولانی و مفیدی برخوردار می باشند. به همین جهت، در تابلو سازی برای مصارف خارجی و داخلی بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشند. در مجموعه تابلوسازی پاسارگاد برش ضخامت های پلکسی ۸/۲ الی ۳ میل به وسیله برش لیزر صورت می پذیرد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که ارتفاع حروف بستگی زیادی به دید مورد نظر در ساخت تابلو دارد. در زمینه ساخت تابلو پلکسی انتخاب فونت و رنگ کاربردی و مناسب، به ویژه برای تابلوهای بیرونی متناسب با میزان سرعت عبور اتومبیل ها و ترافیک مقابل محل تابلو، در نظر گرفته می شود. بر این اساس، چنانچه سرعت خودروهای عبوری بالا باشد، به همان میزان حروف باید از ضخامت بیشتر و بلندتری برخوردار باشند.

تابلو پلکسی

شایان ذکر است که تابلو نئون پلاستیک برای تابلوهای داخل ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس، استفاده از تابلوهای اکریلیک به علت براق بودن و بهره مندی از ظاهر شیک، برای مجتمع های تجاری و دیوارهای لابی، گزینه مناسب و کاربردی تلقی می شود. پلاستیک موجود در ساختار نئون پلاستیک، چهره ای ظریف و جذاب برای تابلو به ارمغان می آورد که سبب نشان دادن بهتر و مطلوب تر اثر سه بعدی آن می شود. ناگفته نماند که جهت زیر سازی حروف تابلو نئون پلاستیک، از پی وی سی استفاده می شود. چراکه پی وی سی علاوه بر قیمت مناسب و مقرون به صرفه، از دوام و مقاومت مناسبی برخوردار می باشد.

پلکسی گلاس، پلاستیک بسیار شفاف و شبیه به شیشه می باشد که امروزه دارای کاربرد بسیاری است و به ابتکاری جدید در صنعت تابلوهای مغازه و بخش جدایی ناپذیر ساخت این نوع تابلوها تبدیل شده است. به دلیل اهمیت عناصر ویژه ای به نام نور و رنگ در صنعت تابلو سازی ، پلکسی گلاس با ویژگی انتقال نور از همه ی زوایای تابلو توانسته تابلو مغازه چشمگیری را به وجود آورد که این جذابیت توسط نصب شیشه یا باکس توری در پس زمینه ی تابلوسازی دو چندان خواهد شد.

مزایای پلکسی گلاس

  • مقاومت بسیار بالا
  • انتقال نور با شفافیت زیاد از تمامی زوایا
  • انعطاف پذیری
  • دارای مقاومت ۲۰ برابری بیشتر از شیشه در مقابل شکنندگی
  • رنگ ثابت
  •  محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • وزن کم و سبک بودن
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب

نحوه ی اجرای اشکال مختلف توسط پلکسی گلاس

به دلیل انعطاف بالا و امکان تغییر فرم در دمای زیاد، می توان آن را به اشکال مورد نظر تبدیل کرد. برای این کار می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  1.  اجرای خم کاری تابلو پلکسی گلاس به وسیله ی المنت داغ (رعایت نکات ایمنی در این نوع عملیات برای جلوگیری از امکان آتش سوزی ضروری است.)
  2.  اجرای خم کاری توسط هوای گرم مانند سشوارهای صنعتی و یا آتش (در عملیات با آتش باید دقت لازم به عمل آید تا پلکسی نسوزد و یا دچار دوده نشود.)
  3.  اجرای خم کاری توسط فرم های مخصوص که موجب ایجاد تغییر کامل در ساختار آن می شود.

توجه به این نکته ضروری است که برای سرد کردن پلکسی پس از این عملیات ها نباید از آب سرد استفاده شود زیرا نتیجه ی آن، شکننده شدن و تخریب پلکسی گلاس خواهد بود.

روش برش پلکسی گلاس

تابلو پلکسی و برش پلکسی گلاس به وسیله ی دستگاه لیزر یا واترجت انجام می شود و به وسیله ی کلروفرم تزریقی، قطعات آن به یکدیگر چسبانده می شوند. (در اجرای تابلو لیزری پلکسی، به دلیل ویژگی بیهوش کننده ی کلروفرم در هنگام چسباندن قطعات می بایست دقت شده و از استشمام آن خودداری شود.)

کارگاه تابلو سازی پاسارگاد با دارا بودن متخصصان و سازندگان حرفه ای در زمینه ی تابلو پلکسی گلاس برجسته توانسته با تلاش بسیار خود، بهترین و زیباترین انواع حروف پلاستیک و نئون پلاستیک را در خدمت مشتریان خود قرار داده و رضایت کامل آنها را جلب نماید.

تابلو پلکسی دوبل

در برخی مواقع که تم سازمانی کسب و کار‌های مختلف، تیره یا مشکی باشد، برای عبور دادن نور به ناچار باید از پلکسی دوبل استفاده کرد. در این روش تابلوسازی ، ابتدا حروف با پلکسی دوغی نازک برش داده می‌شوند. سپس دقیقا همان فونت با قطر قلم کمتر بر روی پلکسی تیره یا مشکی برش داده شده و روی پلکسی دوغی رنگ قرار داده می‌شود. به این طریق، حدود یک تا سه سانتی متر، بین پلکسی دوغی و پلکسی تیره فاصله ایجاد شده و نور از همان لبه بیرون می‌زند و نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند.

تابلو پلکسی ستاره‌ای و الماسی

در ساخت تابلو پلکسی ستاره‌ای یا الماسی، دقیقا همانند تابلو پلکسی دوبل، از دو لایه پلکسی شامل یک پلکسی ضخیم رنگی و یک پلکسی نازک دوغی استفاده می‌کنند و آنها را روی هم می‌چسبانند. اما با این تفاوت که روی پلکسی ضخیم را با دستگاه CNC سوراخ‌هایی به شکل دایره‌ ( الماسی) یا ستاره‌ ( ستاره‌ای) ایجاد می‌کنند تا نور از پلکسی دوغی عبور کرده و از داخل این حفره‌ها به بیرون بتابد و به این ترتیب منظره‌ای همانند درخشش الماس یا درخشش ستارگان در دل شب ایجاد کند. این طرح کاملا حاصل دست هنرمندان ایرانی است.

نمونه کارهای تابلو نئون پلاستیک و پروژه های اجرا شده ما را در بخش پروژه های برتر تابلو سازی ببینید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد