همه چیز درباره تابلو وکیوم

همه چیز در مورد تابلو وکیوم

تابلو وکیوم یکی از تابلو های زیبا و نقش برجسته در بین انواع تابلوهای تبلیغاتی موجود در بازار است. امروزه افراد بسیاری برای خرید این نوع از تابلوهای تبلیغاتی برای استفاده در تابلو مغازه خود استفاده می کنند. مزایای بیشمار تابلو وکیوم در کنار نمونه های شبیه به خود باعث شده، فروش این نوع تابلو ها نسبت به دیگر تابلوهای تابلیغاتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. تابلو وکیوم نوعی از تابلو های تبلیغاتی به شمار می رود که از خانواده تابلو های پلاستیکی هستند. حروف برجسته تابلو های وکیوم معمولا توسط خلاء هایی که در اثر گرما دهی به وجود می آید، ایجاد می شوند. این تابلو ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. از این رو بین طرفداران خود محبوب می باشند. اگر می خواهید همه چیز در مورد تابلو وکیوم را بدانید، در این مقاله اطلاعاتی مختصر و مفیددر این باره در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار خواهیم داد.

تابلو وکیوم چیست؟

یکی از جدیدترین انواع تابلوهای تبلیغاتی که در آن از حروف برجسته سه بعدی استفاده می شود؛ تابلو وکیوم یا Acrylic Vacuum Forming نام دارد. این تابلو در کنار سایر نمونه های شبیه به خود همچون تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته از جمله استیل ، چلنیوم ، نئون پلاستیک و … طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. تمایز تابلو وکیومی بخاطر شکل خاص حروف سه بعدی آن بوده که زیبایی خاصی را از تابلو به چشم مخاطبان القا می کند. ساخت تابلوهای وکیوم نیز به وسیله یک دستگاه تمام اتوماتیک بوده که با ایجاد حرارت بر روی پلکسی گلس آن می توان حروف سه بعدی را بر روی تابلو طراحی کرد.

مزایای استفاده از تابلو وکیوم

تابلو های وکیوم نیز همچون دیگر تابلو های تبلیغاتی از مزایای بسیاری برخوردار هستند. شاید باید بگوییم حتی مزایا استفاده از تابلو وکیوم نسبت به دیگر تابلو ها بیشتر است. در این قسمت به بخشی از مزایای خرید و استفاده از این نوع تابلوهای تبلیغاتی ( تابلو وکیوم ) برای استفاده در کارهای متعدد و گوناگون را نسبت به تابلو های برجسته چلنیوم، پلاستیک، استیل، اپوکسی، رزینی و… اشاره خواهیم کرد :

  •  عمق بیشتر و سه بعدی بودن سطح روی ​حروف
  • امکان تلفیق حروف برجسته تابلو وکیوم با سایر حروف برجسته مانند حروف استیل و …
  • طراحی و تولید تابلوهای وکیوم در انواع رنگ، طرح و مدل های خاص و چشمگیر سه بعدی
  • دید کامل و منحصر به فرد به حروف برجسته سه بعدی آن از طریق انحناها و شکستهای خاص نور
  • استفاده از فرم های کروی و نیم دایره ای به جای طرح های فلت برای انتقال پیام به مخاطبان
  • ضد آب بودن این نوع تابلوها
  • دوام و استحکام کافی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نظیر تابش نور آفتاب، گرد و غبار، ضربه، برف و باران، رطوبت و…
  • قابلیت اجرای چشم نواز انواع نورپردازی­های ترکیبی
  • انعطاف پذیری بالا و وزن سبک آن نسبت به طلق­های پلاستیکی
  • خلق اشکال فانتزی و حالات خاص سه بعدی بر روی حروف
  • یکپارچگی و عمر طولانی حروف تابلو وکیوم
  • امکان شبیه سازی حروف از جنس آلیاژهای ریخته گری شده همچون برنج و آلومینیوم و سایر فلزات
  • سطوح نرم، محدب و مقعر دو بعدی و سه بعدی حروف تابلو وکیومی
  • ساخت حروف سه بعدی با دستگاه و برنامه های مخصوص

با توجه به آنچه که تاکنون ذکر شد؛ توصیه کارگاه ما به مشتریان خود برای سفارش این نوع از تابلوهای تبلیغاتی، در نظرگرفتن فاکتورهایی چون تجربه و سابقه کار، مهارت و توانایی کارکنان، استفاده از مدرن ترین و جدیدترین دستگاه های پرس وکیوم و … مورد نیاز می باشد. در همین راستا این کارگاه تابلوسازی با کارگاه مخصوص تابلوسازی که به انواع دستگاه های حروف سازی و قالبسازی تابلو وکیوم پلاستیکی به عنوان یکی از متداول ترین روش های کشورهای اروپایی برای ساخت حروف برجسته تجهیز شده؛ آماده خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر به شما مشتریان عزیز است.

مراحل ساخت تابلو وکیوم سه بعدی تبلیغاتی

وکیوم تابلو تبلیغاتی این امکان را فراهم کرده تا با کمک دستگاه هایی تمام اتوماتیک حروف برجسته سه بعدی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی و تولید نماید. در ابتدایی ترین مرحله تولید تابلو وکیوم باید طرح حروف مورد نظر خود را توسط برنامه ای مخصوص نظیر سه بعدی ایجاد کرده و بعد از طراحی این حروف با تجهیزات بخصوص و همچنین به وسیله دستگاه هایی مخصوص، آن ها را توسط دستگاه CNCبر روی یک قالب چوبی برش خواهند زد. این قالب های چوبی در شرایط خلاء ترمو فرمینگ درون دستگاه حرارتی به صورت یکنواخت بر روی صفحه و پلکسی ( پلاستیکی) به عنوان یک پوشش محافظی پرس شده و در نهایت این حروف حدود حداقل ۳ سانتی متر از هر دو طرف به وسیله دستگاه وکیوم تابلوسازی قالب پلکسی، برجسته و به شکلی سه بعدی درخواهند آمد. در واقع برای عمق دادن به حروف برجسته تابلو وکیوم به صورت مکانیکی یا پنوماتیک باید قبل از آوردن آن به سطح قالب از خلاء استفاده کرد.این حروف وکیوم شده برجسته بعد تفکیکشان روی میز مخصوی برش، با آبکاری کروم، رنگ پذیری و لبه خوردن جلوه ای زیبا به کار شما میبخشد. همچنین گرمان رم هایی از جنس پلاستیک پلی استایرن IPS شایع ترین مواد مورد استفاده برای شکلگیری خلاء هستند. تابلو وکیوم بخاطر دید عالی و جذابیت خاص خود یکی از پر طرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی تولید شده در بازار است.

قیمت تابلو وکیوم

فروش تابلو وکیوم بخاطر مراحل ساخت و برجسته بودن پلکسی رویه کار آن نسبت به حروف تابلو پلاستیکی و چلنیومی از نظر قیمت کمی بیشتر از نمونه تابلوهای تبلیغاتی دیگر موجود در بازار است.

نحوه شکل پذیری حروف تابلو وکیوم در محیط خلاء

همواره شرکت های تولید کننده از فوم ساختاری، قالب ریخته گری یا ماشین آلومینیومی برای شکل دادن به حروف وکیوم پرسی در هر مدل دلخواه استفاده می کنند. شکلگیری خلاء یکی از ضرورت های اصلی در ساخت حروف برجسته تابلو وکیومی است و در آن از مواد شفافی مانند اکریلیک استفاده شده که کاربرد فراوانی در تولید گسترده انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد. اغلب از تکنولوژی سطح پایین خلاء برای تولید قالب های حروف برجسته تابلو وکیوم و بسیاری از انواع مختلف محصولات تابلو سازی استفاده شده است.

از معایب و مشکلات موجود در شکلگیری خلاء می توان به گسترش احتمالی رطوبت جذب شده و ایجاد حباب هایی در داخلی ترین لایه های پلاستیک اشاره کرد؛ این امر به طور قابل توجهی سبب تضعیف پلاستیک و کاهش طول عمر و دوام آن خواهد شد. لذا برای حل مشکل ذوب شدن پلاستیک تابلو وکیوم میتوان آن را طی یک دوره مشخص با دمایی بالا خشک کرد. همچنین برای جلوگیری از تخریب پلاستیک حروف از شبکه هایی در اطراف آن استفاده شده که مستلزم دقت و توجه کافی است.

روش های قالب سازی حروف وکیوم

امروزه از طریق استفاده از روش های نوین شکلگیری خلاء می توان برای ساخت الگوهای متعددی در قالب حروف برجسته تابلو وکیوم استفاده کرد. یکی از این روش ها شامل چندین بار چرخاندن آیتم های کوچک و سپس شکل دادن خلاء به منظور ایجاد الگویی جدید با یک فرم انعطاف پذیر برای هماهنگ کردن قطعات جداگانه آن می باشد.

  •  قالب چوبی حروف برجسته تابلو وکیوم 

یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای ساخت قالب های حروف وکیوم، چوب است. این متریال نسبتا ارزان امکان ایجاد تغییرات لازم را به راحتی برای مشتری میسر کرده و به همراه استفاده از اشیاء بازیافتی یکی از پایدارترین راه ها برای تولید حروف برجسته سه بعدی تابلو وکیوم است.

  •  قالب آلومینیومی حروف برجسته تابلو وکیوم

قالب های آلومینیومی موجود در ریخته گری از خطوط کنترل دمایی برای عبور از آن ها برخوردار هستند. این خطوط باعث تنظیم گرما و حرارت و افزایش سرعت تولید پلاستیک شده و برای استفاده در برنامه های کاربردی تشکیل دهنده فشار مناسب هستند. این نوع از قالب های آلومینیومی تابلو وکیوم از لحاظ هزینه نسبت به اشکال اصلی آن ها با صرفه تر بوده و در ساخت نوع اصلی آن در تابلو کیومی از یک بلوک جامد آلومینیومی برای قطعات کم عمق استفاده خواهد شد.

  •  قالب کامپوزیتی حروف برجسته تابلو وکیوم:

استفاده از این نوع از قالب ها نسبت به نوع آلومینیومی آن برای مشتری از نظر هزینه ارازن تر خواهد بود. معمولا در ساخت تابلوهای وکیومی که حروف آن ها به وسیله قالب های کامپوزیت تولید شده، از مایع رزین های پر شده استفاده می شود که بسته به کاربرد آن این مایع با گذشت زمان سخت شده و کیفیت محصولات را افزایش خواهد داد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد