اندازه ایده آل حروف در تابلوسازی

اندازه ایده آل حروف در تابلوسازی

بهترین اندازه حرف را برای تابلو خود انتخاب کنید

اندازه ایده آل حروف در تابلوسازی

فرض کنید به یک تابلو جدید نیاز دارید و قرار است این تابلو را مستقیماً روی ساختمان قرار دهید. می خواهید مشتریان بالقوه بتوانند تابلو شما را از چه فاصله ای بخوانند؟

عوامل موثر در اندازه تابلو:

دو عامل اصلی وجود دارد که بهترین اندازه حرف را برای تابلو شما تعیین می کند : فاصله و سرعت.

فاصله: از چه فاصله ای می خواهید تابلو شما قابل خواندن باشد.

سرعت: محدودیت سرعت در خیابان و تعداد ثانیه هایی را که می خواهید تابلو شما قابل خواندن باشد.

اندازه حروف مهم تر است تا اندازه تابلو:

قبل از اینکه تابلو خود را اندازه بگیرید، باید حروف خود را اندازه بگیرید. مهندسی معکوس اندازه تابلو شما با اندازه حروف شروع می شود. اندازه حروف تعیین می کند که تابلو تا چه اندازه قابل مشاهده است.

اندازه ایده آل حروف در تابلوسازی

اندازه ایده آل حروف در تابلوسازی

تاثیر سرعت حرکت عابران بروی خوانایی تابلو:

فرض کنید محدودیت سرعت در خیابان شما ۵۰کیلومتر در ساعت است و می خواهید تابلو شما برای ۳ ثانیه کامل توسط رانندگان عبوری قابل خواندن باشد. مسافتی که ماشینی با سرعت ۵۰کیلومتر در ساعت به مدت ۳ ثانیه حرکت می کند ۴۵ متر است. حداقل اندازه ای که حروف باید خوانا باشند و اندازه توصیه شده برای دید مطلوب. در این مورد، بلندی هر حرف ۲۰ سانتی متر و ارتفاع توصیه شده برای دید مطلوب هرحرف بلند ۶۰ سانتی متر است.

تاثیر فاصله مخاطب بروی خوانایی تابلو:

فاصله دید به میزان فاصله ای است که می خواهید تابلو شما خوانا باشد. تخمین زدن یا حدس زدن این موضوع بسیار مهم است. حروف موثر باید خوانا باشند و فاصله ۳ متری می تواند در خوانایی تابلو تفاوت ایجاد کند، به خصوص در یک وسیله نقلیه در حال حرکت.

یک تابلو با حروف ۲۰ سانتی متری چقدر خوانایی دارد؟

با توجه به شاخص خوانایی، فردی با دید کامل می تواند یک حرف ۲۰ سانتی متری را تا فاصله ۵۰ متری بخواند. عواملی که می توانند بر خوانایی تاثیر بگذارند عبارتند از زاویه دید، نور، کنتراست و رنگ ها.

حداقل زمان لازم برای خوانایی یک تابلو چقدر است؟

حداقل زمان لازم برای تاثیرگذاری یک تابلو ۳ ثانیه است.

چگونه از انتخاب اندازه های اشتباه برای تابلوهای جدید خود جلوگیری کنید:

وقتی نوبت به انتخاب سایز می رسد، بیشتر مردم کمی گمراه به نظر می رسند. آنها فقط نمی دانند چگونه از نظر ریاضی این کار را انجام دهند. بنابراین آنها بهترین حدس خود را انجام می دهند و امیدوارند که نتیجه خوب باشد.

در اینجا یک استراتژی وجود دارد که می توانید در حال حاضر برای اندازه گیری صحیح تابلوهای جدید خود استفاده کنید. به عقب فکر کنید، درست است! اگر می خواهید تابلوی جدید خود را به درستی اندازه بگیرید، باید “مهندسی معکوس” باشد. نگران نباشید، این کار آسان است، وقتی این راز ساده را یاد بگیرید: راز این است که ابتدا حروف خود را اندازه بگیرید، قبل از اینکه کل تابلو خود را اندازه بگیرید.

بالاخره مردم زیربندی تابلوها را نمی خوانند. آنها کلمات نمایش داده شده بر روی تابلوها را می خوانند، اما فقط در صورتی که کلمات به اندازه کافی آسان باشند که در یک نگاه خوانده شوند. اگر حروف خیلی کوچک یا خواندن آنها خیلی سخت باشد، بیشتر مردم اذیت می شوند. بنابراین ابتدا روی انتخاب اندازه حروف خود تمرکز کنید. و سپس اندازه تابلو را متناسب کنید – به اندازه حروف.

چه عواملی تعیین می کند که اندازه حروف چقدر باید باشد؟ دو عامل اصلی وجود دارد که تعیین می کند حروف باید چه اندازه باشند. البته عوامل ثانویه مهمی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اما برای اینکه همه چیز ساده و دقیق باشد، در اینجا دو عامل اصلی وجود دارد: فاصله و سرعت.

فاصله مشاهده برابر است با اینکه می خواهید علامت شما تا چه اندازه خوانا باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به کارگاه تابلو سازی پاسارگاد می‌باشد